Kirsten Juul Seidenfaden – Musik i Øst 2020

Kirsten Juul Seidenfaden

1a – Skab dig

På dette kursus skal vi arbejde med skabende processer for indskolingsbørn. Vi skal arbejde med, hvordan man får børnene ind i den kreative proces hvor de oplever, at det de skaber, er brugbart og bliver formet til meningsfuld musik og udtryk.

Vi tager udgangspunkt i legen og fantasien, dér hvor børnene naturligt er hver dag. I vil få en masse nye sange, lege, skøre og lærerige ideer fra et nyt materiale ”Skab dig” som jeg laver med Manner Peschcke-Køedt med udgangspunkt i krop, sang og spil på instrumenter. Medbring lyst til at finde på.

2a – Harmonika for begyndere

Vil du gerne supplere din undervisning med lidt sanglege og folkedans, vil du gerne kunne slippe klaveret og stå sammen med børnene mens du spiller, eller har du bare en drøm om, at kunne spille lidt harmonika. Så tilmeld dig dette kursus.

Her får du en grundlæggende indføring i at spille piano-harmonika, dvs. Den slags harmonika med tangenter på den ene side og knapper på den anden. Du behøver ikke at have spillet før.  Vi træner at kunne finde rundt i akkorderne, teknik, lyd og så skal vi spille en masse sange du straks kan tage i brug efter kurset.

Medbring din egen harmonika og nodestativ – eller forhør dig hos arrangørerne.

3a – Folkemusik fra i dag og i går

På dette sammenspilshold skal vi spille ny og gammel folkemusik fra forskellige lande. Det bliver en skøn blanding af smukke melodier, skæve taktarter, fuld skrald og eftertænksom inderlighed. Tag vaskebrættet, harmonikaen, mundharmonikaen, violinen, gulvbassen, saven, guitaren og en lækker korstemme under armen.

Alle instrumenter er velkomne. Så genopfrisker vi sangene såvel som instrumenterne hvis de er blevet lidt rustne.

Vi skal skabe musikken sammen – som dem vi er og det vi har med.