Kim Barkenskjold Andersen – Musik i Øst 2020

Kim Barkenskjold Andersen

1b – Ukulele med det hele

Vi tager udgangspunkt i materialet “Ukulele med det hele” der udkom 2019 på forlaget Dansk Sang. Materialet kan både bruges til et ukulelekursus med eleverne, men også tænkes bredere ind i musikundervisningen, hvor ukulelen bare er ét af mange instrumenter.

Selvom I ikke har et klassesæt ukuleler på skolen, kan du altså fint bruge dette kursus alligevel.

Målgruppen er dig der underviser i 2.-5. klasse, eller dig der gerne vil lære ukulelen og dens muligheder at kende.  Vi skal spille ukulele, spille stavspil, spille percussion, synge og danse.

Det kræver ingen forkundskaber at deltage, idet holdet er for begyndere, men medbring din egen ukulele.

2b – Syng og dans

På dette hold skal vi synge og danse en hel masse.

Nye, gamle, danske og udenlandske sanglege, fællesdanse, folkedanse og dansesange. Små hurtige danse til at få musiktimen i gang, eller til at slutte en time af med. Lidt længere danse, der kan bruges som hovedindholdet i en musiktime, eller i et længerevarende danseforløb. Alle danse er lige til at bruge hjemme på skolen.

Hvis du gerne vil lære nye fællesdanse, og have opfrisket nogle du kender, men glemmer at bruge, så er dette hold noget for dig.

Det kræver ingen forkundskaber at deltage – kun lysten til at synge og danse.

3b – The Ukulele Orchestra of Tølløse

Vi giver den fuld skrue med en ordentlig omgang ukulelesammenspil. Hvis du for længst har lært 4 akkorder på ukulele, og godt vil spille sammen med andre i et fedt ukuleleband, så er dette holdet for dig. Rytme-ukulele, lead-ukulele eller basukulele – vi har plads til det hele.

Musikgenren er blandet. Men mest rytmisk pop, rock og latin. Og så snuser vi til det endnu ikke udgivede materiale; “Ukulele med mere af det hele”

Medbring din egen ukulele.