Christine Dueholm – Musik i Øst 2020

Christine Dueholm

1d – På spanden – stompsammenspil for mellemtrinnet

Med udgangspunkt i min stompbog:

På spanden – Stompsammenspil for mellemtrinnet, skal vi på dette hold arbejde med stomp, remser og rytmetræning for 0-6 klasse, med hovedvægt på mellemtrinnet. Vi skal spille nogle arrangementer fra bogen og lære metoder til at udvikle nye stomprytmer med eleverne, samt til hvordan man opbygger, styrer og dirigerer et stomporkester. Vi skal også snakke om fremstilling af instrumenter og sammensætning at en stompkoncert.

Webmaterialet fra bogen vil blive præsenteret, med instruktion i hvordan det kan bruges.

2d – På stikkerne – elementært trommespil for musikundervisere

På dette hold lærer du nogle fede trommerytmer, udvikler din koordinationevne og dine færdigheder ved trommesættet. Du får ideer til hvordan du kan træne grundrytmerne med hele klassen og til hvordan du kan bruge sættet i musikundervisningen. Holdet skiftes til at spille på de opstillede trommesæt, og til at øve med stikker på bord og stol eller balje og spand.

Vi tager udgangspunkt i min bog: På stikkerne – elementært trommespil for musikundervisere. Webmaterialet fra bogen vil blive præsenteret, med instruktion i hvordan det kan bruges til videreudvikling af egne færdigheder eller i en undervisningssituation.

3d – Bodypercussion og stemme

På dette hold arbejder vi med: bodypercussion, tramp & klap, sang, remser og stemmen som rytmeinstrument. Med fokus på underdelinger, swing, kropslighed og koordination skal vi lave fede bodygrooves og lære forskellige rytmiske arrangementer og øvelser, samt udvikle nye rytmer.

Holdet henvender sig til udskoling og valgfagsundervisning.